Медсестра

  Вечей-Ловська Мирослава Василівна - старша медична сестра ЗДО №16 

   Освіта: неповна вища

    Назва закладу, рік закінчення: Міжгірське медичне училище, 1998р.

   Спеціальність:  "Лікувальна справа"

   Кваліфікація: Фельдшер

   Працює в ЗДО № 16 "Зернятко": з 2001 р.

   Медичний стаж: 17 р.

   Кваліфікаційна категорія: «спеціаліст вищої категорії»

 ПРИМІРНЕ ЧОТИРИТИЖНЕВЕ МЕНЮ ЗДО №16 "ЗЕРНЯТКО" НА ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД 2023р.

http://zdo-16.uz.ua/public/Меню/ чотиритижневе меню весна.pdf

ПОСТАНОВА

від 25 серпня 2021 року N 8 

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)

Постанова №8.pdf

Здоровому все здорово

 За дітьми в дитячих дошкільних закладах спостерігають закріплені за ними медичні працівники, їхні основні обов'язки — виконання призначень лікаря, участь у диспансеризації дітей, проведення профілактичних щеплень, ретельний санітарно-протиепідемічний контроль. Кожну дитину, яку направляють до дитячого дошкільного колективу, всебічно обстежують у дитячій поліклініці. Щоб запобігти занесенню інфекції, слід з'ясувати, які інфекції перенесла дитина і чи не мала вона контактів з інфекційним хворим раніше. Необхідні щеплення (відповідно до віку) здійснюють у поліклініці. Основними показниками діяльності дитячого дошкільного закладу є стан здоров'я дітей і рівень захворюваності їх. Для профілактики інфекційних захворювань надзвичайно велике значення має правильне проведення медичними працівниками ранкового прийому дітей. Щодня вранці медична сестра дізнається в матері про стан здоров'я дитини та її поведінку вдома, оглядає шкіру і видимі слизові оболонки, горло, вимірює температуру тіла. Якщо вона знаходить патологічні відхилення, то повідомляє про це лікаря або старшу медичну сестру. Після ранкового прийому сестра встановлює кількість відсутніх дітей у кожній групі. Щоб з'ясувати причину відсутності таких дітей, сестра відвідує їх удома. У разі інфекційної природи захворювання дитини вживають негайних заходів щодо запобігання його поширенню і повідомляють про нього санепідстанцію. У дитячих дошкільних закладах медичні сестри допомагають лікарям у проведенні поглиблених оглядів дітей, коли здійснюються всебічне обстеження стану здоров'я, нервово-психічного і фізичного розвитку, антропометричні вимірювання. Крім поглиблених, у віці від 1 до 3 років проводять профілактичні огляди дітей раз на місяць, від 3 років і у старшому — раз на 3 міс.

Розвиток дітей визначають на основі даних зросту, маси тіла, розвитку мови, емоційного стану та клінічних даних окремо для кожної вікової групи. Велику увагу медичні працівники ясел-садків приділяють організації раціонального харчування дітей, систематичної проведенню оздоровчих і загартовуючих заходів (ранкова гімнастика, масаж, водні процедури та ін.). Для зміцнення здоров'я дітей та зниження захворюваності розроблена система по оздоровленню дітей в дошкільному навчальному закладі №18, що складається з наступних заходів:

 

1. Профілактика ГРВІ та грипу в перед епідемічній період із застосуванням фітонцидів, оксолінової мазі, вітаміну «С».

2. Проведення двох курсів проти рецидивного лікування: восени (жовтень - листопад), весною (березень - квітень). У комплекс оздоровлення включається полоскання горла, промивання носа, вітамінотерапія, фітотерапія (настої та відвари трав).

3. Дихальна гімнастика.

4. Точковий масаж.

5. Оздоровлення дітей в літній період.

6. Загартування в групах після денного сну.

7. Коригуюча гімнастика в групах після денного сну.

8. Гімнастика пробудження.

 

Вихователями дошкільного закладу проводиться оздоровча - профілактична робота. За віковими групами спланована і проводиться система загару вальних заходів:

• Ранкова гімнастика з корегувальними вправами. Під час оздоровчого періоду ранкова гімнастика проводиться на свіжому повітрі.

• Гімнастика пробудження.

• Точковий масаж.

• Кульковий масаж.

• Дихальна гімнастика.

• Коригувальні вправи по профілактиці сутулості, плоскостопу.

• Ходьба босоніж.

• Обливання ніг.

• Вологе обтирання тіла (обличчя, рук).

• Прогулянки на свіжому повітрі.

• Дозований біг.

• Пішохідні переходи.

• Фізичні заняття на свіжому повітрі та в спортивній залі.

• Фізхвилинки.

 

Також педагогами застосовуються нетрадиційні види оздоровлення. Починаючи з дошкільного віку практикується точковий масаж за А.О. Уманською та кульковий масаж для рук. Ці масажі підвищують стійкість організму до різного виду захворювань. Практикується щіточний масаж і проводиться в другій половині дня. Він сприяє злущуванню верхнього відмерлого шару шкіри, поліпшує функцію потових та сальних залоз, підвищує місцеву температуру шкіри, прискорюючи кругообіг у поверхневих судинах шкіри. Для профілактики крапельних інфекцій в закладі в кожній віковій групі, музичному та спортивному залах встановлені бактерицидні лампи для квартування приміщень. В дошкільному закладі організоване раціональне, збалансоване, трьохразове харчування дітей згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН України від 17.04.2006 року №298/227 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.05.2006 року №523/12397. Вартість харчування дітей складає 6-00 грн. З метою чіткого контролю за організацією харчування в ДНЗ створена Рада по харчуванню. Контроль за харчуванням починається з моменту складання меню і продовжується на всіх етапах приготування їжі. Здійснення контролю за харчуванням проводиться щоденно і включає аналіз харчування на фізіологічну повноцінність під час складання меню - розкладки експертним методом, контроль за якістю продуктів, які надходять, дотримання норм закладки продуктів і виходу страв, технології приготування, якості приготування їжі.

Дошкільний період життя дитини є найбільш відповідальним етапом розвитку організму малюка та одним з найважливіших у становленні особистості. У дошкільному віці закладаються основи здоров’я та довголіття, формується система рухових умінь і навичок, закладається фундамент для формування фізично та психічно здорової особистості. З цією метою у закладі регулярно проводяться фізично – оздоровчі заняття, ранкова гімнастика та гімнастика після денного сну, рухливі ігри та фізичні вправи на прогулянці, фізкультхвилинки, пробіжки по масажних доріжках, оздоровчий біг на свіжому повітрі, рухова розминка між заняттями, самостійна рухова діяльність, піші переходи тощо.