Звіт керівника дошкільного навчального закладу №16 загального розвитку Управління освіти Ужгородської міської ради Вітязь Л.Т. перед колективом та громадськістю за 2014/2015 н.р.

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178; зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

Мета :
подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

 

Завдання звітування:

  • • забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  • • стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

1.Загальні положення
Дошкільний навчальний заклад №16 загального розвитку управління освіти Ужгородської міської ради знаходиться за адресою: 88000, Закарпатська обл. м.Ужгород,вул.Айвазовського.9;телефон:63-13-14. Діє лютого 1965р., розрахований на 4 групи - 75 місць.

Засновник ДНЗ №16–Ужгородська міська рада. Засновник здійснює фінансування ДНЗ, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріали, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
ДНЗ№16 працює за 5-ти денним та 12-ти годинним режимом. Робочі дні – понеділок, вівторок, середа, четвер, п`ятниця з 7.00 до 19.00 годин; вихідні – субота, неділя та святкові дні.

Формування груп відбувається за віковими ознаками. Мова навчання та виховання українська. Так у 2014-2015 н.р. діяли 4 групи:

  • Ясельна група «Сонечко» – 29 дітей;
  • Молодша група «Дзвіночки» – 26 дітей;
  • Середня група «Калинка » – 28 дітей;
  • Старша група «Ромашка» – 33 дітей;

Отже у 2014-2015 н.р. ДНЗ №16 відвідували 116 дітей, що на 41 дитину більше встановленої норми.

ДНЗ № 16 в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положенням про дошкільний навчальний заклад в Україні затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2003 року №305, іншими нормативно-правовими актами та власним статутом.
Головною метою ДНЗ №16 є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дітьми дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у вихованні, догляді та оздоровленні дітей дошкільного віку, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність ДНЗ №16 направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я вихованців, всебічного розвитку їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати подальшу освіту.
Зміст освітньої роботи в ДНЗ відповідав основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6(7) років перед її вступом до школи.
Протягом 2014/2015 навчального року ДНЗ№16 працював за Базовим компонентом /нова редакція/ дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»у групах молодшо-середнього віку,програмою розвитку для дітей старшого віку «Впевнений старт» у групах старшого віку, Інструктивно-методичними рекомендаціями МОН України «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році»,а також відповідно з власним статутом та річним планом роботи.
Дошкільний заклад має необхідні умови для вирішення загальноосвітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів, групи забезпечені іграшками, постійно оновлюється розвивально-ігрове середовище.

2.Аналіз педагогічного складу
Штатним розписом ДНЗ №16 передбачено 14 одиниць педагогічних працівників,з них:завідувач -1; вихователів – 8; музкерівник-1; інструктор з фізкультури – 1; пр.психолог – 1; вихователь-методист – 1; кер.гуртка – 1.
На початок навчального року посади вихователя-методиста та керівника гуртка,інструктора з фізкультури не були введені в штат ДНЗ через брак коштів. Гурткова робота проводиться як додаткова платна освітня послуга.

Кількісний і якісний склад педагогічних працівників:

    • - за освітнім рівнем
      вища середня спеціальна
      6 5

 

    • - за педагогічним стажем роботи
      до 5 р. 5 – 10 р. 10 – 20 р. > 20 р.
      4 - 4 3

 

    • - за віком
      до 30 р. 30 – 50 р. 50 р. і > пенсіонери
        9 1 1

 

  • - за категоріями:
    9 тар.розр. спеціаліст спец. ІІ кат. спец. І кат. спец. вищ. кат. пед. звання
    3 2 1 2 1 -



З боку керівника постійно проводиться робота щодо підвищення кваліфікаційного рівня педагогів. У порівнянні з 2013/2014 навчальним роком якісний рівень педагогів дошкільного закладу змінився. За 2014/2015н.р. кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» присвоєно вихователю Тарахонич Н.В.

 

3. Управлінська діяльність завідувача ДНЗ
Безпосереднє керівництво ДНЗ№16 здій¬снює завідувач Вітязь Лариса Тарасівна.
З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у до¬шкільному закладі прийнято такі форми самоуправління:

  • рада ДНЗ;
  • батьківський комітет ДНЗ та батьківські комітети груп;
  • профспілковий комітет;
  • педагогічна рада;
  • загальні збори батьків та членів трудового колективу;


Управлінські рішення та дії завідувача ДНЗ поточного року були спрямовані здебільшого на забезпечення працездатності ко¬лективу на виконання річних завдань:

  • комплектація штатів відповідно до затвердженого штатного розпису;
  • організація заходів з підготовки реалізації вимог навчальних програм;
  • впровадження парціальних програм для здійснення освітньої ді¬яльності;
  • складання бюджетного запиту на 2016 рік;
  • організація роботи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку та обліку дітей у мікрорайоні. За наслідками об¬ліку дітей у закладі спланована та реалізується робота з бать¬ками щодо підвищення їх педагогічних знань, озброєння мето¬дами навчання та виховання дітей у сім'ї;
  • колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу дошкільного закладу, цьому сприяє власний веб-сайт. Завідувач за допомогою батьків розробили його самостійно, ін¬формація розрахована, в першу чергу, на батьків вихованців, а також на колег з усієї України. Цікаві статті, фотогалерея, висвітлення поточної роботи — все це сприяє відкритості ДНЗ, залученню батьків до життя їх дітей у закладі;
  • організація роботи зі зверненнями громадян є важливою скла¬довою управління закладом. Упродовж звітного періоду письмових звернень не надходило. На особистому прийомі в завідува¬ча ДНЗ були 55 осіб. Головними питаннями, порушеними під час бесід, є оформлення дитини до ДНЗ та працевлаштування;
  • організація морального та матеріального заохочення праців¬ників, які сумлінно виконують свої обов'язки, працюють твор¬чо, є невід'ємною складовою успішного управління закладом. Упродовж року всі педагоги отримали щорічну грошову вина¬городу (ст. 57 Закону України «Про освіту»).
    Кращі працівники були відзначені грамотами відділу освіти, ДНЗ;
  • організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучен¬ня їх до управління закладом, пропагування відкритості та про¬зорості відбувалась через раду ДНЗ, загальні батьківські збори.


З метою визначення рівня та вдосконалення навчально-виховного процесу адміністрацією ДНЗ №16 були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів і інших спеціалістів до робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів. Проводилося тематичне вивчення стану організації навчально-виховного процесу, спрямованого на патріотичне виховання дошкільників та зображувальної діяльності; вибіркове вивчення процесу впровадження в освітній процес інноваційних оздоровчих технологій в молодшій групі; підсумковий моніторинг засвоєння вимог програми «Українське дошкілля» та «Впевнений старт »в групах середнього віку та визначення рівня готовності випускників дошкільного закладу до навчання в школі.

У 2014/2015 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Мною було охоплено оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ДНЗ, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Під час педрад, семінарів,семінарів-практикумів,тренінгів, майстер-класу використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.

Для вирішення завдань, що ставились перед педагогічним колективом на 2014/2015 навчальний рік, проводилась робота спільних спостережень та пошуку з боку педагогів. Педагогічний колектив надавав дітям початкові знання, створюючи умови для самореалізації особистості дитини, формуючи у неї вміння пізнавати навколишній предметний світ, себе, інших людей і практично застосовувати набуте. Завдяки вмілому педагогічному керівництву та залученню дітей до різних видів діяльності, дошкільники мали змогу до вільного розвитку і проявів здібностей.

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року засідання педагогічної ради, семінари-практикуми, майстер-класи, колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації (щомісяця). Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів свідчить, що всі вони мали науково-методичний та пізнавальний характер, сприяли поліпшенню якості володіння різноманітними прийомами та методами роботи. Педагоги Тарахонич Н.В.,Ясінко О.В., Лийнарт В.В., Прокоп Г.В., пр.психолог Боднар О.С. показали високий методичний рівень проведених заходів. Вихователі ДНЗ брали активну участь у заходах, які проводилися серед педагогів міста та області.

Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, колектив педагогів працював над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Разом з батьками педагоги закладу навчались уникати конфліктів, будувати стратегію розв`язання конфліктів, уникати конфліктних ситуацій. Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.

 

4.Методична робота

З метою реалізації Закону України « Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти у новій редакції, провідної проблеми спільної діяльності всіх навчальних закладів м. Ужгорода «Модернізація моделі полінаціонального та полікультурного, особистісно орієнтованого навчання з метою створення умов рівного доступу до здобуття якісної дошкільної, загальної середньої освіти» система методичної роботи в дошкільному навчальному закладі №16 у 2014-2015 н.р. була організована на основі:

  • завдань на 2014-2015 н.р. ;
  • якісного аналізу педагогічних кадрів;
  • результатів аналізу навчально-виховного процесу у 2013-2014 н.р.


Основними завданнями методичної роботи були:

  • ріст професійної майстерності педагогічних кадрів через залучення їх до різних форм методичної роботи;
  • обговорення методичної періодики, вивченої шляхом самоосвіти;
  • організація та зміст навчально-виховного процесу відповідно до Базового компонента дошкільної освіти в Україні у новій редакції;


У 2014- 2015 н.р. педагогічний колектив працював над:

  • покращенням роботи зі старшими дошкільниками за програмою «Впевнений старт» з урахуванням вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти в Україні;
  • забезпеченням якісної організації освітньо-виховного процесу, спрямованого на патріотичне виховання дошкільників;
  • створенням в дошкільному закладі здоров`язберігаючої системи через виховання у дітей та їх батьків емоційно-ціннісного ставлення до власного здоров`я та організацією рухового режиму дітей;
  • завершенням роботи над реалізацією вимог Базового компонента дошкільної освіти з проблеми пізнавального розвитку дошкільнят.


Робота над реалізацією річних завдань значно активізувала форми методичної роботи з педагогічними кадрами: педагогічні ради, семінари, семінари-практикуми, тренінги, колективні перегляди, виставки, творчі групи, самоосвіта, атестація.

Відповідно до річного плану роботи підготовлено і проведено чотири засідання педагогічної ради:

  • Основні напрямки роботи ДНЗ у 2014-2015н.р. (творча група,зав. ДНЗ) 29.08.2014р.
  • Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності .(зав.ДНЗ,вихователі Писанчин М.Ю.Тарахонич Н.В.,психолог Боднар О.С.,)25.11.2014р.
  • Розвиток чуттєвої та емоційної сфери дошкільників засобами зображувальної діяльності (вихователі Лийнарт В.В. Ясінко О.В.,Футуйма О.І.) 31.03.2015р.
  • Аналіз здійснення навчально-виховного процесу у 2014/2015н.р..(зав .ДНЗ м/с Шандалі Т.Я.,вихователі )29.05.2015р.


Для підготовки педагогічної ради «Патріотичне виховання у дошкільному закладі» було створено творчу групу у складі завідувачки ДНЗ Вітязь Л.Т, вихователів Тарахонич Н.В.,Писанчин М.Ю.,практичного психолога Боднар О.С, Завдання творчої групи полягало у наданні допомоги педагогічним працівникам з питання формування патріотичних почуттів у дошкільнят.
Протягом навчального року було проведено :

  • семінар- практикум на тему:
    «Патріотичне виховання»( вихователі Тарахонич Н.В.,Ясінко О.В., Прокоп Г.В.) 20.11. 2014р.
  • Майстер –клас :
    «Нетрадиційні техніки малювання »вихователі Лийнарт В.В.,Ясінко О.В. 30.04.2015р.
  • Консультації для вихователів:
    • Про особливості планування освітньо-виховної роботи у 2014/2015навчальному році.
      Вересень творча група.
    • Дитячий садок і сім‘я – єдиний простір дитинства.
      Жовтень завідувач.
    • Форми роботи з батьками .
      Жовтень психолог.
    • Принципи демократизації й гуманізації взаємодії з батьками .
      Листопад
    • Розвивальне середовище групових приміщень :структура і зміст .
      Листопад Психолог
    • Піскова анімація в ДНЗ.
      Лютий Ясінко О.В.
    • Значення кольору у житті малюків .
      Березень Лийнарт В.В.
    • Оцінка психічного розвитку дітей у ДНЗ .
      Травень психолог.


З метою обміну досвідом практичної діяльності з питань організації різних видів роботи з дітьми проведені відкриті покази :

  • «Тепло долонь і розуму ,і серця я Україні милій віддаю » (інтегроване заняття з патріотичного виховання); вихователь Писанчин М.Ю.
    08.10.2014р.
  • «Українці ми маленькі .Вишиванка-вишиваночка»(інтегроване заняття з патріотичного виховання);вихователь Нагнибіда Т.В.
    06.11.2014р.
  • «На зустріч з казкою» »(інтегроване заняття з пріоритетом розвитку, зображувальної діяльності);вихователь Ясінко О.В.
    05.03.2015р.
  • «Весняний настрій » інтегроване заняття з пріоритетом розвитку зображувальної діяльності , ); вихователь Тарахонич Н.В.
    12.03.2015р.


У 2014-2015 н.р. покращився якісний склад педагогічних працівників. Пройшла чергову атестацію вихователь Тарахонич Н.В... – присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії».Пройшла атестацію вихователь Ясінко О.В. на відповідність займаній посаді.

За організацію методичної роботи з педагогами відповідає завідувач дошкільного закладу, так як посаду вихователя-методиста не введено до штатного розпису працівників.

 

5.Результати навчально-виховного процесу
Найголовнішим об`єктом у ДНЗ є навчально-виховний процес та його результати – сформованість життєвих компетентностей дитини, якість роботи педагогів. З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо - виховного процесу, адміністрацією ДНЗ №16 були охоплені контролем усі суттєві питання. Спостереження за якістю педагогічного процесу, співбесіди з вихователями, перегляди занять, інші форми роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом педагоги закладу спрямовують освітній процес на розвиток комунікації дошкільників, вчать вмінню спілкуватися та жити в навколишньому світі.

Згідно з річним планом роботи у період з 20 по 24 квітня 2015 року з метою вивчення рівня засвоєння вимог програми «Українське дошкілля» в групі молодшого віку мною,завідувачем ДНЗ №16 Вітязь Л.Т разом з практичним психологом Боднар О.С. , вихователем Тарахонич Н.В. проводився підсумковий контроль, який мав на меті проаналізувати якість реалізації освітніх завдань з а такими лініями розвитку:

  • фізичний розвиток;
  • соціально-моральний розвиток;
  • емоційно-ціннісний розвиток;
  • пізнавальний розвиток;
  • художньо-естетичний розвиток;
  • креативний розвиток.


Детальний аналіз показників компетентності дітей дає право стверджувати, що освітні завдання реалізовані якісно.

Більш детально зупинюся на вивченні готовності старших дошкільників до навчання в школі. Згідно з планом роботи у період з 05.05.2015р.по 15.05.2015р. комісією у складі завідувача ДНЗ№16 Вітязь Л.Т, практичного психолога Боднар О.С.,сестри медичної Шандалі Т.Я. проводився підсумковий контроль з вивчення готовності старших дошкільників до навчання в школі. Вивчення готовності до навчання проводилось за наступними критеріями:

  • фізіологічна готовність
  • інтелектуальна готовність
  • соціально-психологічна (особистісна готовність)
  • мотиваційна готовність
  • емоційно-вольова готовність.


В ході перевірки досліджено 33 дітей.

 

1.Фізіологічна готовність включає в себе стан здоров’я дитини, її фізичний розвиток, розвиток аналізаторних систем, дрібних груп м’язів, розвиток та координацію рухів. В дошкільному навчальному закладі умови утримання дітей відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, ігрові кімнати освітлені та наповнені меблями відповідно до вікових особливостей дітей, є окремі кімнати для роздягання, санвузли, спальні кімнати.

Діти в закладі знаходяться під постійним наглядом медичного персоналу. Своєчасно проводяться планові щеплення, огляди лікарями-спеціалістами стану здоров’я дітей. На початку навчального року визначається група здоров’я кожної дитини, що надає змогу в подальшому використовувати індивідуальний підхід до виховання, розвитку та навчання дітей. Визначити фізичну готовність дитини можна за її фізичними даними,а також за медичною картою здоров`я.

Фізична готовність дитини припускає зріст, вагу,пропорції та інші показники,що відповідають середнім нормам фізичного розвитку дівчаток і хлопчиків шестирічного віку. Проаналізувавши дані показники було встановлено,що всі діти мають в середньому зріст,вагу,що відповідають нормам або наближеним до них (дівчатка: норма зросту 112.4 см,фактично від 111см до 128 см;вага : норма -20.0 кг, фактично - від 17.4 до 28 кг; хлопчики: норма-114 см, фактично - від 113 до 130 см; вага:норма -20.4 кг,фактично -від 17.2 до 29.5 кг). Стан органів зору і слуху (короткозорість,знижений слух) можуть заважати дитині в одержанні зорових і слухових відчуттів у процесі навчання. Згідно даних сестри медичної у дітей - шестирічок виявлені:1 дитина з проблемою слуху і одна дитина з проблемою зору .

Середні кількісні показники за видами рухів було представлено вихователем Шпак Т.В. відповідно до норми державних тестів фізичної підготовки дітей шести років. Всього обстежено 33 випускники. Результати обстеження рівня підготовки: високий – 25 дітей,середній – 8 дітей,низький – 0.За результатами досліджень: високий рівень – 25(76%) дітей; середній – 8(24%). Ці результати свідчать про те, що 76% дітей мають потенційно без ускладнень витримувати шкільні навантаження без шкоди для власного здоров’я. 24% дітей вимагають дотримання режиму з урахуванням швидкої втомлюваності, зниження концентрації уваги, чутливості до надмірного розумового, емоційного та фізичного напруження, подальшого розвитку координації рухів та дрібної моторики.

 

2.Інтелектуальна готовність до навчання передбачає орієнтування дитини в оточуючому світі, запас знань, які засвоєні в системі, допитливість, розвиток пізнавальних процесів, сенсорики, мовлення:

  • високий рівень показали 21 дитина – 64%,
  • середній рівень - 12 дітей – 36% .


Результати дослідження показали, що 64% дітей мають високий рівень інтелектуальної готовності до навчання. Ми припускаємо, що такі показники є результатом надмірної інтелектуалізації та «натаскування» дітей до навчання у школі, де акцент робиться перш за все на розвиток актуальних знань та умінь (рахунок, письмо). Не занижуючи необхідність наявності конкретних знань та умінь, хочемо звернути увагу на необхідність розвитку допитливості, образних уявлень, а також вміння мислити – порівнювати, встановлювати закономірності, узагальнювати. Розвивати пам'ять, мовлення, уяву – всі психічні пізнавальні процеси. 36% дітей мають середній рівень інтелектуальної готовності до навчання, що без спеціальної корекції найчастіше призводить до первинної шкільної неуспішності. Можна зробити припущення, що наведені дані є частково і результатом адаптації педагогів до впровадження нової навчальної програми.

 

3.Наступним компонентом готовності, що вивчався в рамках дослідження, був компонент «соціально-психологічна (особистісна) готовність до навчання», яка являє собою готовність дитини до нових форм спілкування, новому ставленню до оточуючого світу та до себе, готовність до засвоєння знань у формі навчальної діяльності, прийняття нової соціальної позиції школяра, елементарні системи узагальнених знань та уявлень, певні учбові навички.

За результатами дослідження:

  • високий рівень соціально-психологічної готовності у 4 дітей – 13%,
  • вище середнього – 13 дітей – 40%,
  • середній – 11 дітей – 34 %,
  • нижче середнього – 5 дітей – 13%.


Це свідчить, що майже половина дітей не мають сформованої внутрішньої позиції школяра, або сформована вона лише частково. Першокласники з низьким та середнім рівнем соціально-психологічної готовності часто не сприймають шкільні правила, не дотримуються шкільного режиму та вимог навчального процесу як у школі, так і вдома. Вони не готові до сприйняття сенсу свого перебування у школі, смислу дій вчителя, його професійної ролі. Середній та низький показники готовності можуть передбачати невміння ефективно взаємодіяти з ровесниками, бути членом дитячого колективу.

 

4.Дослідження мотиваційної готовності передбачало вивчення домінуючого мотиву учіння, емоційного ставлення до школи, рівня розвитку пізнавального інтересу ( потреби у пізнанні нового), бажання (чи небажання) навчатися у школі. Було досліджено 33 старших дошкільників. Отримані дані дають змогу зробити висновок, що

  • високий рівень мотиваційної готовності у 20 дітей – 61%,
  • середній рівень – 11 дітей – 34%,
  • нижче середнього рівня – 2 дітей – 5%.


На перший погляд, ці показники є найбільш високими з усіх компонентів готовності до навчання, але слід зазначити, що досить часто мотивація дитини до навчання є «привнесеною» батьками або іншими значимими дорослими. На запитання експериментатора за стандартними методиками є вірогідність того, що дитина може дати соціально очікувану відповідь. У третини старших дошкільників (61%) переважають позиційні мотиви (стати дорослішим, отримати атрибути шкільного життя) та оціночний мотив (вплив батьківських установок). Тому є серйозне занепокоєння, що саме у цієї категорії дітей позитивна мотивація до учіння може змінитись. Це відбувається тому, що після «ефекту новизни», привабливість шкільного життя для першокласників поступово знижується. Цей процес відбувається і у подальшому протягом всього навчання у початковій школі. Тому завданням педагога та психолога є підтримання мотивації учіння, збереження її позитивної динаміки. 5 % дітей мотиваційно не готові до навчання та мають переважно ігровий та зовнішній мотиви ( примус з боку батьків), небажання відвідувати школу, що потребує цілеспрямованої роботи з формування мотивації до навчання.

 

5.Дослідження емоційно-вольової готовності передбачало вивчення рівня розвитку емоційної сфери (розвиток вищих почуттів – моральних, інтелектуальних, естетичних, вміння співчувати, співпереживати), вміння узгоджувати мотиви учіння, керувати своєю поведінкою. Позитивне ставлення та прийняття мети діяльності, вміння переборювати труднощі, організовувати своє робоче місце, планувати свою діяльність. У дослідженні взяли 31 дітей. Були отримані наступні результати.

  • високий рівень - 4 дітей – 13%,
  • вище середнього – 13 дітей – 40%,
  • середній – 11 дітей – 34 %,
  • нижче середнього – 5 дітей – 16%.


Низький показник за даним компонентом готовності можна обумовити тим, що емоційно - вольова сфера у шестирічної дитини знаходяться у процесі розвитку. Мета діяльності недостатньо стійка та усвідомлена та тісно пов’язана з мотиваційною обумовленістю. Дитина не завжди вміє стримувати себе, свідомо управляти своїми настроями і станами. Досить часто це є результатом надмірної уваги батьків та педагогів щодо розвитку пізнавальної сфери дитини та недостатньої – щодо розвитку процесів саморегуляції та самоконтролю, емоційної сфери, формування адекватної самооцінки. Це призводить до порушень шкільної дисципліни, невміння переборювати навіть елементарні труднощі, передбачати можливі наслідки своєї роботи, організовувати своє робоче місце та навчальну діяльність.

Результати роботи ДНЗ не можуть розглядатись як щось кінцеве, остаточно завершене. Щороку діти ростуть, переходять із групи в групу, набирається новий контингент на заміну тим, які підросли і вступили на навчання до школи. Зміни стосуються не тільки дітей, а й кадрів, умов здійснення освітнього процесу: все це перебуває в безперервному русі, зміні, розвитку.

 

6.Робота з наступності із школою та батьками.

До школи у 2015році підуть 28 дошкільників:5 дітей навчатимуться в ЗОШ№17 І-ІІІ ст.; Ліцей «Лідер» -5 ; ЗОШ №3 І-ІІІ ст.-2; «Пролісок»-3; «Престиж» -2;ЗОШ №2- 4 ;( 7 дітей в різних школах м.Ужгорода за місцем проживання.
Робота дошкільного закладу з Ліцеєм «Лідер» велась на належному рівні. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Цього року влітку на базі Ліцею «Лідер». працював дитячий табір, де випускники ДНЗ мали можливість закріпити навички володіння англійською мовою,ознайомитися із школою, вчителями початкової ланки. Задля реалізації цих завдань:

  • педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання;
  • практичним психологом вивчалась психологічна готовність дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання;
  • вчителі початкових класів приймали участь у батьківських зборах старших дошкільних груп.


Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 5-го року життя дошкільною освітою. Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст..19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст..32), на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку», з метою своєчасного обліку дітей дошкільного віку (від народження до шести років), в закладі створено робочу групу з обліку дітей дошкільного віку, що мешкають на території, закріпленої за дошкільним закладом №16.

 

7.Організація харчування

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227. Аналіз виконання норм харчування за 2014 рік показав, що норми харчування на одну дитину виконані на 54 %. Перевиконані норми з бобових, макаронних виробів і круп (149%). Недовиконання норм спостерігається: молоко – 33.6%, цукор –41.7%, овочів – 47.6%, м`ясо -67.3%, риба – 17.6%, масло вершкове – 63.4%, яйця – 32.2%. сир твердий -53% Причиною недовиконання норм харчування було різке зростання цін на продукти харчування, недофінансування та викликані цим перебої у завезенні продуктів.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради №14 від 16.01.2015р. з 02.березня 2015 року харчування дітей здійснюється у відповідності до грошової норми, що становить 22 гривні 00коп. в день, з яких батьки сплачують 13грн.20коп.(60%), а міський бюджет-8грн.80 коп. Це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку.

Порівняльний аналіз виконання норм харчування за І і ІІ квартали 2015р.

Продукти Виконання норм % В середньому за 1 день на одну дитину(н/ф)
  Ікв. ІІкв.  
Хліб 55.1 74.7. 180/109
Крупи 101.8 108.4 50/50
Цукор 64.2 59.1 50/29
Борошно 95 113.5 32/31
Картопля 120 108.6 220/233
Олія 0 53 15/4
Сухофрукти 82 69.8 10/8
Масло вершкове 92.7 84.6 25/21
Сметана 0 51.5 15/4
Сир твердий 57.4 88.9 5/3
М’ясо 79.6 91.4 110/90
Яйце 36.8 55.9 25/12
Риба 0 16.9 50/4
Овочі 57.6 60.9 260/148
Молоко 29.7 52.5 500/207
Сир кисломол. 0 76.5 50/20


З березня 2015 року продукти харчування та продовольча сировина надходили вчасно із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.
Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів та спецодягу за рахунок позабюджетних коштів. З метою впровадження науково-обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена і затверджена відділом гігієни і харчування дітей міської СЕС. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається двотижневе перспективне меню.
Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2014року було складено соціальний паспорт ДНЗ№16 та відповідно до чинного законодавства для 12 сімей було встановлено знижку на 50% від плати за харчування дітей. Ще 1 сім`я учасник ЧАЕС підпали під пільгову категорію. У лютому 2015 року на виконання рішення XXVII сесії VI скликання Ужгородської міської ради №1627 від 19.02.2015р. «Про Програму підтримки дітей учасників антитерористичної операції і дітей з сімей, переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» 16 дітей були звільнені від плати за харчування.

8.Медичне обслуговування
В дошкільному закладі діти забезпечені постійним медичним обслуговуванням на безоплатній основі. Медичне обслуговування вихованців здійснюється штатним середнім медичним персоналом та лікарем міської дитячої лікарні. Медичні працівники керуються чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки, здійснюють постійний контроль за станом здоров’я дітей, проведенням обов’язкових медичних оглядів дошкільників та працівників, профілактичних щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України, надають невідкладну медичну допомогу вихованцям у разі гострого захворювання або травми, здійснюють контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму; проводять санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників дошкільного навчального закладу; ведуть звітно-облікову медичну документацію в порядку, встановленому МОЗ України.
План медико-профілактичної роботи включений до річного плану роботи дошкільного навчального закладу.
Проводяться заходи лікувально-профілактичного характеру:
антропометричні вимірювання, обстеження дітей на гельмінти.
Вакцинація дітей в навчальному закладі проводиться частково при наявності вакцини, а в основному видаються направлення на щеплення в дитячу поліклініку.
Результати роботи аналізуються та використовуються для подальшої роботи: складання плану щеплень, корекції харчування для дитини, пересаджування дітей відповідно до стану зору, лікування від гельмінтів та проведення місячника боротьби з гельмінтозом, роботи з батьками, працівниками.
Профілактичні щеплення проводяться згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про порядок профілактичних щеплень в Україні» №595 від 16.09.2011 р. Щеплення плануються на рік та на місяць, згідно віку дітей медичною сестрою. Медична сестра ознайомлює батьків з видом щеплення та виписує направлення до дільничного педіатра на огляд, з метою подальшої вакцинації або відмови батьків.
Звіти про проведення профілактичних щеплень надаються в дитячу поліклініку.
Антропометричні вимірювання та оцінка фізичного розвитку дітей проводяться в установлені строки - 1 раз в квартал, в літній період - щомісяця, про що робляться записи в Журналі антропометрії та медичній картці дитини (ф. 0-26).
Диспансерний огляд дітей, які знаходяться на обліку проводиться у дитячий поліклініці дільничним педіатром. У ДНЗ № 16 ведеться Журнал диспансерного огляду по захворюванням, в якому обліковано результати оглядів. Один раз в рік медична сестра звіряє данні в дитячій поліклініці.
З профілактичною метою, планомірно, проводяться огляди дітей на педикульоз та коросту. Сестра медична проводить такий огляд 1 раз на тиждень в кожній віковій групі. Окрім того, контролює щоденні огляди, проведені вихователями груп, та зроблені ними записи в Журналі оглядів на педикульоз та коросту.
Для охорони зору дітей, кожного року, медичною сестрою проводиться перевірка гостроти зору. Для цього в закладі є таблиці. Дітей з виявленими патологіями направляють на консультацію до офтальмолога. Облік захворюваностів навчальному закладі проводиться на підставі довідок лікаря про захворювання дитини. В Журналах соматичних захворювань, інфекційних захворювань, медичних картках дітей ведуться записи з огляду на час відсутності дитини в ДНЗ. Аналіз захворюваності проводиться щоквартально, підсумок підводиться за рік та узагальнюється наказами завідувача по закладу. Складаються діаграми, які дозволяють наглядно побачити ріст або зменшення захворюваності по роках. Результати аналізу захворюваності та ведення профілактичної роботи заслуховуються на виробничих нарадах, засіданнях ради ДНЗ, батьківських зборах та під час звіту завідувача.
Медпрацівники проводять санітарно – просвітницьку роботу, форми й теми різноманітні, відображають актуальні проблеми. Проводяться бесіди, консультації, виступи на педрадах, батьківських зборах. Ця інформація висвітлена в Журналі обліку з гігієнічного виховання, куточках для батьків, санбюлетні.
Медичні працівники 1 раз на тиждень проводять перевірку санітарного стану приміщень усіх вікових груп, поверхневий огляд медперсоналом проводиться щоденно.
Санітарний лікар, помічник санітарного лікаря ДСЕС проводить планові обстеження навчального закладу 1 раз в квартал, працівники епідеміологічного відділу ДСЕС проводять обстеження відповідно до епідемічних показань. Результатом обстежень є складені акти, що реєструються у Журналі санітарного стану ДНЗ.
Медичні огляди працівниками проходять вчасно, медична сестра веде контроль за проходженням медоглядів та фіксує результати в Журналі проходження медичних оглядів працівниками.
Медична документація ведеться згідно до номенклатури справ ДНЗ №16, всі журнали оформлені відповідно до вимог.

9.Результати роботи щодо укріплення матеріально-технічної бази

Джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти:

  • засновника - управління освіти Ужгородської міської ради;
  • державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • кошти,одержані від громадян за надання платних послуг у галузі освіти;
  • добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, батьків або осіб, які їх замінюють.

На 2014 рік виділено коштів з бюджету 121720.00 гривнів, використано 19090.00 гривнів.
Восени 2014 року за бюджетні кошти зроблений капітальний ремонт всієї опалювальної системи закладу.
За спонсорські кошти на харчоблоці встановлено металопластикові двері-4900грн.,придбано кухонний стіл н/с -1800гр,стелаж для посуду н/с - 2600грн., ультразвуковий зволожувач повітря (2шт)-2400грн.,холодильник для медикаментів-1300грн.,трьох ярусні ліжка(6 шт.) -7200грн.
За батьківські кошти зроблено капітальний ремонт кухні -10000грн. Погрупах замінено електропроводку -8200грн.
На батьківських зборах в ясельній групі «Сонечко» за ініціативи батьків було прийнято рішення про проведення капітального ремонту в спальній кімнаті ( 11.000 гр).
На облік поставлено матеріальні цінності придбані за батьківські кошти , а саме :

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Набір дитячих меблів 1шт. 4.400 грн.
2 Дитяча гірка 1шт. 1.500 грн.
3 Світильник бактерицидний 2шт.× 250 грн. 500 грн.
4 Линоліум 2.65×5.95 м 890 грн.
5 Коврова доріжка 1шт.1.05×1.35м 120 грн
    1шт.1.0×1.18м 100 грн
    1шт.0.6×2.48м 100 грн
6 Журнальний столик б/в 3шт. ×50грн 150 грн
7 Телевізор «Ватсон» б/в 1шт 300 грн
8 Відеомагнітофон б/в 1шт 250 грн
9 DVD Sony б/в 1шт 250 грн
10 Праска 1шт 150 грн
11 Прасувальна дошка 1шт 120 грн
Сума 8.830грн

 

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Графіни для питтєвого режиму 4шт.× 40грн 160 грн.
2 Люстра б/в 1шт. 30 грн.
3 Стакани 6шт.× 4 грн. 24 грн.
4 Тарілки глибокі 6шт.× 8 грн. 48 грн.
5 Тарілки мілкі 6шт.× 8 грн . 48 грн.
6 Відро пластм.для миття підлоги 2шт.×45грн. 90 грн.
7 Відро пластмасове 1шт. 20 Грн.
8 Таз пластмасовий 1шт. 20 грн.
9 Піднос пластмасовий 3шт.×15грн 45 грн.
10 Кастрюля алюмінієва 9л 1шт 50 грн.
11 Кастрюля емалірована 10 л 1шт 35 грн.
12 Карнізи настельні 3шт.×35грн 105 грн.
Сума 675грн

 

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Простирадла 48шт.× 50 грн. 4.400 грн.
2 Підодіяльники 48шт.× 70грн. 3.360 грн.
3 Зан. тюль 3.0шм.× 2.70 м(3шт. ×165.0грн) 495 грн.
4 Зан.тюль 2.5м ×2.70м(2шт. ×137.50грн) 275 грн.
Сума 8530 грн

 

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Каструля 1шт.× 500 грн. 500 грн.
2 Конвектор (ел.) 2шт.× 500 грн. 1.000 грн.
3 Конвектор (ел.) 1шт.× 450 грн. 450 грн.
4 Стіл дитячий 4-х місний(1шт. ×100грн) 100 грн.
    6-ти місний (1шт. ×250 грн) 250 грн.
Сума 2300 грн

 

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Стіл для вчителя 1шт.× 1000 грн. 1.000 грн.
2 Шафа для книг 1шт.× 1500 грн 1.500 грн.
3 Ліжка дитячі 3 шт.3-ох ярусні ×1000 грн) 3.000 грн.
Сума 5500 грн

 

№п/п Назва Кількість Ціна
1 Конвектор (ел.) 1шт.×450грн. 450 грн.
2 Крісло 1шт.×750 грн. 750грн.
Сума 1.200грн.



Заплановані ремонтні роботи:

  • заміна даху;
  • капітальний ремонт басейна;
  • Заміна підлоги у групі «Калинка»
  • встановлення нового обладнання на ігрових майданчиках;
  • Ремонт фасаду;
  • заміна вікон.


На проведення більшості з цих робіт передбачено бюджетні кошти, крім пунктів 2-3-4 даного переліку. Ці роботи планується проводити за рахунок добровільних пожертвувань спонсорів ,батьків.
Протягом 2014/2015 навчального року активно працювала Рада закладу. Члени Ради закладу систематично були присутні на педагогічних радах, організовували роботу з громадськістю щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використанням. Рада закладу вела активну діяльність по залученню батьків до благоустрою території дошкільного закладу та проведенню ремонтних робіт. Засідання Ради закладу проводились регулярно.

Шановні батьки! Впродовж навчального року ми отримали багато добрих відгуків, побажань на нашу адресу, побачили, що наші батьки люди не байдужі. Велика вдячність від всього колективу ДНЗ№16 за підтримку та допомогу нашому дошкільному закладу.




Не помре Україна ніколи,
А цвістиме мільйони віків,
Доки діти ітимуть до школи
З таких славних, як наш дитсадків!

Завідувач ДНЗ№16 Л.Т.Вітязь