Заняття Нагнибіди Т.В. «Права дитини»

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

В СТАРШІЙ ГРУПІ

НА ТЕМУ «ПРАВА ДИТИНИ»

Програмовий  зміст:

ü    Формувати  цілісне  розуміння   правового  захисту  кожної дитини, її прав та  обов`язків;

ü    Дати  первинні  знання про  «Декларацію прав дитини», про правовий  захист  дитини;

ü    Ознайомити  з правами  та  обов`язками;

ü    Навчити перелічувати свої   елементарні  права і   домагатися їх  виконання;

ü    Навчити називати і виконувати свої основні  обов `язки;

ü    Сформувати вміння  розуміти  зв`язок слів  «правило»,  «право», «обов`язок»

ü    Дати поняття ,що  люди-це дорослі   і діти,  уточнити  уявлення про те, що вони різні, не схожі    між собою, але в них  багато спільного.

ü    Закріпити  вміння  аналізувати  пригоди  казкових  героїв, які  мають  право на життя, житло, турботу, захист  від насильства.

ü    Розвивати  акторські   здібності  системою  театралізованих  ігор.

ü    Розвивати  мислення, пам` ять, увагу, почуття  власної  гідності  та  розуміння  прав  людини,  свідоме  ставлення до себе, як до особистості

ü    Виховувати повагу до себе і оточуючих.

 

Вірш

Добрий день , вам,  добрі  люди.

Хай вам щастя й доля  буде,

Не на день і не на рік,

А  на  довгий-довгий вік.

 

Сьогодні ми поговоримо про найголовніші правила, що були придумані для всіх людей.  Ці правила  називаються  « Права  людини».  Адже  кожна  людина - це найцінніший скарб,  кожен з нас  особистість, і саме такої людини, як ви, більше на землі нема і не буде.  Ми говоримо: права дитини .А хто така дитина?

Це  людина, якій ще не виповнилося 18 років.

 

 У неньки народилося дитя,

Дитя  моє ! Бог  дав  тобі  життя,

І щоб   ніхто не  заподіяв  шкоди

Тобі, малесенький  громадянине,

Бог дав закони  нашого народу.

- Хто  може дати нам закони?—(наша  держава)

- Діти , кожна держава повинна  піклуватись про своїх громадян: про чоловіків та жінок,  багатих і бідних. Про  людей  усіх  національностей. Будь-якого  кольору  шкіри,  в тому  числі про маленьких громадян.  У  кожній  демократичній  державі є  Конституція,   яка захищає  людину,  гарантує її  права.

Конституція -  основний   Закон   будь - якої  держави. У ній записано усі правила , з якими  повинні  жити  люди  цієї  країни. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати!  Але в дітей є своя Конституція - вона називається  «Декларація  прав  дитини».

 

Декларація прав дитини  дуже важливий  документ, в  якому визначені  ваші права.

 

Вих-ль: Ось подивіться на цей малюнок. Скажіть, хто зображений на ньому (дорослі люди і діти). Чим схожа доросла людина і дитина?

Діти:   1. Однакова будова тіла.

            2. Вміють розмовляти.

            3.  Думати.

            4. Ходити, бігати.

Вих-ль: А чим відрізняються?

Діти:  1. Зростом.

2. Віком.

3. Обов'язками (дорослі працюють, заробляють гроші).

 

Ми з вами вже говорили про те, що діти , як і дорослі, мають права, які захищає міжнародна організація – Комісія з прав дитини. Сьогодні давайте ще раз пригадаємо деякі найголовніші ваші права .

 

Вірші:

 

В садочку всіх наук джерела

Зібрані зі всього  світу

Обіцяю добре вчитись
      Я маю право на освіту.

 

На чисту воду і на хліб  духмяний

Я маю право раз і на завжди

Всім дітям достатнє  харчування

Потрібне щоб здоровими росли

 

Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити

Я маю право на життя,

Я гідно мушу  жити.

 

 

 А щоб вам було легше згадати ще деякі права, спробуйте уявити, нібито ви – квіти на лужку, і всі ви різні, але зростаєте на одній землі.

(Входять кілька дітей – квітів в костюмах, або в наголівниках)

Ромашка

Я гарненька і тендітна,

Личенько біленьке маю,

Найулюбленіша квітка,

І про це тут кожен знає.

Хризантема

Ні!Найкраща квітка я!

Знана вродонька моя,

Ніжні пахощі мої

Любі та приємні всім.

Нарцис

Я найкращий від усіх,

Недаремно звуть нарцис.

Не вбираюсь у жупан,

Бачите – я справжній пан.

(з куточка кімнати чути якийсь плач)

Вихователь: Хто там плаче у куточку,

                        у рожевенькій сорочці?

Будяк

Та це я!

Доленька гірка моя:

Вас он люблять, доглядають,

А мене лиш обминають.

 

Чорнобривець

Негаразд чинити так.

Ну то й що,що ти будяк?

З нами ти завжди привітний

І в природі теж помітний.

 

Вихователь:

І дорослий, і дитина,

І пташина, і тварина,

І метелик, і жучок,

і маленький будячок –

всі хто є на білім світі,.

Мають право бути й жити!

 

Вихователь:Молодці! Тож давайте потішимо сумного Будячка, щоб у нього висохли слізки.

(Аж тут з’являється Баба Карга, роззирається)

Баба Карга

Дивина: одне стебло,

А дві квітки тут зросло.

Залишу, давай, одненьку,

Другу ж заберу собі.

 

Брат – і – сестра( перша дитина)

Ні! Бабусенько, рідненька,

 пожалій, так не роби!

 

Брат – і – сестра(друга дитина)

Разом жити ми повинні,

Нас, малих, не роззлучай.

 

Обоє

Разом ми одна родина,

Ти, бабусю, пам’ятай.

(Всі квіти збираються в гурт)

Ромашка і Нарцис

Нам земля – то батько й мати,

Всі ми – сестри і брати.

 

Хризантема і чорнобривець

Ми усі – рідня багата.

Будяк

Ми – сімя,, тож знай  і ти.

Баба Карга

Хоч нема рідні у мене,

Зрозуміла я, проте:

Берегти родину треба,

Бо родина – то святе.

(Торкнувшись кожної квітки Баба Карга виходить)

 

Вихователь: Ми вже знаємо, що кожна людина, в тому числі і дитина, від народження мають певні права. А права громадян України записані в Основному законі нашої держави, який називається Конституція. А про дитячі права говорить Міжнародна Конвенція Організації Об’єднаних націй.  Для того, щоб ви, діти, легше запам’ятали свої права, дорослі придумали і намалювали ось такі знаки. З деякими правами дітей ми вже знайомі. Давайте, діти, розповімо про них нашим гостям. Я буду показувати ілюстрацію, а ви називати яке право дитини зображено на ній.

 

Дітки я знаю що ви трішечки засиділися давайте відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку.

 

Раз, два - дерева.

Три, чотири - вийшли звірі,

Пять, шість - пада лист.

Сім, вісім - птахи в лісі.

Дев'ять, десять - це сунички

Підняли червоні личка.

 

Вихователь: Молодці, діти! Я впевнилася, що ви знайомі зі своїми правами. Завершимо ж ми заняття ось як: зараз усі гуртом збудуємо хатинку, де живе дружна родина, а подвір’я прикрасимо осінніми квітами.

( Діти виконують колективну аплікацію)

 

Вихователь: Отже ще раз нагадую: якщо когось з вас будуть кривдити й принижувати, а чи хтось жорстоко поводитиметься з вами, обов’язково звертайтеся за допомогою до батьків і близьких людей, а в дитячому садку – до вихователя.

 

Список використаної літератури:

 

1.  Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

2. «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні» (нов.редакція)-2012.

3. «Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні».

Нормативно-правові документи:

1. Конвенція про права дитини (від 26.04.2001 № 2402-111).

2. Закон України «Про освіту» (від 26.04.2001 № 2402-111).

3. Закон України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 № 2402-111)

 


Фотогалерея