Заняття Нагнибіди Т.В. «Права дитини»
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
В СТАРШІЙ ГРУПІ
НА ТЕМУ «ПРАВА ДИТИНИ»
Програмовий зміст:
ü Формувати цілісне розуміння правового захисту кожної дитини, її прав та обов`язків;
ü Дати первинні знання про «Декларацію прав дитини», про правовий захист дитини;
ü Ознайомити з правами та обов`язками;
ü Навчити перелічувати свої елементарні права і домагатися їх виконання;
ü Навчити називати і виконувати свої основні обов `язки;
ü Сформувати вміння розуміти зв`язок слів «правило», «право», «обов`язок»
ü Дати поняття ,що люди-це дорослі і діти, уточнити уявлення про те, що вони різні, не схожі між собою, але в них багато спільного.
ü Закріпити вміння аналізувати пригоди казкових героїв, які мають право на життя, житло, турботу, захист від насильства.
ü Розвивати акторські здібності системою театралізованих ігор.
ü Розвивати мислення, пам` ять, увагу, почуття власної гідності та розуміння прав людини, свідоме ставлення до себе, як до особистості
ü Виховувати повагу до себе і оточуючих.
Вірш
Добрий день , вам, добрі люди.
Хай вам щастя й доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.
Сьогодні ми поговоримо про найголовніші правила, що були придумані для всіх людей. Ці правила називаються « Права людини». Адже кожна людина - це найцінніший скарб, кожен з нас особистість, і саме такої людини, як ви, більше на землі нема і не буде. Ми говоримо: права дитини .А хто така дитина?
Це людина, якій ще не виповнилося 18 років.
У неньки народилося дитя,
Дитя моє ! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянине,
Бог дав закони нашого народу.
- Хто може дати нам закони?—(наша держава)
- Діти , кожна держава повинна піклуватись про своїх громадян: про чоловіків та жінок, багатих і бідних. Про людей усіх національностей. Будь-якого кольору шкіри, в тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.
Конституція - основний Закон будь - якої держави. У ній записано усі правила , з якими повинні жити люди цієї країни. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати! Але в дітей є своя Конституція - вона називається «Декларація прав дитини».
Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені ваші права.
Вих-ль: Ось подивіться на цей малюнок. Скажіть, хто зображений на ньому (дорослі люди і діти). Чим схожа доросла людина і дитина?
Діти: 1. Однакова будова тіла.
2. Вміють розмовляти.
3. Думати.
4. Ходити, бігати.
Вих-ль: А чим відрізняються?
Діти: 1. Зростом.
2. Віком.
3. Обов'язками (дорослі працюють, заробляють гроші).
Ми з вами вже говорили про те, що діти , як і дорослі, мають права, які захищає міжнародна організація – Комісія з прав дитини. Сьогодні давайте ще раз пригадаємо деякі найголовніші ваші права .
Вірші:
В садочку всіх наук джерела
Зібрані зі всього світу
Обіцяю добре вчитись
Я маю право на освіту.
На чисту воду і на хліб духмяний
Я маю право раз і на завжди
Всім дітям достатнє харчування
Потрібне щоб здоровими росли
Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити
Я маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
А щоб вам було легше згадати ще деякі права, спробуйте уявити, нібито ви – квіти на лужку, і всі ви різні, але зростаєте на одній землі.
(Входять кілька дітей – квітів в костюмах, або в наголівниках)
Ромашка
Я гарненька і тендітна,
Личенько біленьке маю,
Найулюбленіша квітка,
І про це тут кожен знає.
Хризантема
Ні!Найкраща квітка я!
Знана вродонька моя,
Ніжні пахощі мої
Любі та приємні всім.
Нарцис
Я найкращий від усіх,
Недаремно звуть нарцис.
Не вбираюсь у жупан,
Бачите – я справжній пан.
(з куточка кімнати чути якийсь плач)
Вихователь: Хто там плаче у куточку,
у рожевенькій сорочці?
Будяк
Та це я!
Доленька гірка моя:
Вас он люблять, доглядають,
А мене лиш обминають.
Чорнобривець
Негаразд чинити так.
Ну то й що,що ти будяк?
З нами ти завжди привітний
І в природі теж помітний.
Вихователь:
І дорослий, і дитина,
І пташина, і тварина,
І метелик, і жучок,
і маленький будячок –
всі хто є на білім світі,.
Мають право бути й жити!
Вихователь:Молодці! Тож давайте потішимо сумного Будячка, щоб у нього висохли слізки.
(Аж тут з’являється Баба Карга, роззирається)
Баба Карга
Дивина: одне стебло,
А дві квітки тут зросло.
Залишу, давай, одненьку,
Другу ж заберу собі.
Брат – і – сестра( перша дитина)
Ні! Бабусенько, рідненька,
пожалій, так не роби!
Брат – і – сестра(друга дитина)
Разом жити ми повинні,
Нас, малих, не роззлучай.
Обоє
Разом ми одна родина,
Ти, бабусю, пам’ятай.
(Всі квіти збираються в гурт)
Ромашка і Нарцис
Нам земля – то батько й мати,
Всі ми – сестри і брати.
Хризантема і чорнобривець
Ми усі – рідня багата.
Будяк
Ми – сімя,, тож знай і ти.
Баба Карга
Хоч нема рідні у мене,
Зрозуміла я, проте:
Берегти родину треба,
Бо родина – то святе.
(Торкнувшись кожної квітки Баба Карга виходить)
Вихователь: Ми вже знаємо, що кожна людина, в тому числі і дитина, від народження мають певні права. А права громадян України записані в Основному законі нашої держави, який називається Конституція. А про дитячі права говорить Міжнародна Конвенція Організації Об’єднаних націй. Для того, щоб ви, діти, легше запам’ятали свої права, дорослі придумали і намалювали ось такі знаки. З деякими правами дітей ми вже знайомі. Давайте, діти, розповімо про них нашим гостям. Я буду показувати ілюстрацію, а ви називати яке право дитини зображено на ній.
Дітки я знаю що ви трішечки засиділися давайте відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку.
Раз, два - дерева.
Три, чотири - вийшли звірі,
Пять, шість - пада лист.
Сім, вісім - птахи в лісі.
Дев'ять, десять - це сунички
Підняли червоні личка.
Вихователь: Молодці, діти! Я впевнилася, що ви знайомі зі своїми правами. Завершимо ж ми заняття ось як: зараз усі гуртом збудуємо хатинку, де живе дружна родина, а подвір’я прикрасимо осінніми квітами.
( Діти виконують колективну аплікацію)
Вихователь: Отже ще раз нагадую: якщо когось з вас будуть кривдити й принижувати, а чи хтось жорстоко поводитиметься з вами, обов’язково звертайтеся за допомогою до батьків і близьких людей, а в дитячому садку – до вихователя.
Список використаної літератури:
1. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
2. «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні» (нов.редакція)-2012.
3. «Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні».
Нормативно-правові документи:
1. Конвенція про права дитини (від 26.04.2001 № 2402-111).
2. Закон України «Про освіту» (від 26.04.2001 № 2402-111).
3. Закон України «Про охорону дитинства» (від 26.04.2001 № 2402-111)